Jak mogę własnoręcznie wyczyścić dławik bez konieczności jego demontażu?

Jak mogę własnoręcznie wyczyścić dławik bez konieczności jego demontażu?

 

Osiągi pojazdu są bezpośrednio związane z czystością przepustnicy. Podczas eksploatacji na powierzchniach tego zaworu odkładają się różne osady, które utrudniają normalną pracę silnika, znacznie pogarszają dynamikę, powodują problemy z pracą na biegu jałowym, a w nowocześniejszych samochodach ECU może wykrywać różne błędy. W dalszej części omówimy, jak łatwo i w krótkim czasie wyczyścić przepustnicę bez konieczności demontażu z pojazdu.

Jak to jest skonstruowane?
Zadaniem tego elementu jest doprowadzenie powietrza do silnika, zapewniając tym samym optymalną dynamikę i spalanie benzyny. Dławik przepuszcza również gazy ze skrzyni korbowej, które zawierają olej. Niespalone cząstki stałe pozostają na zaworze suwakowym, uniemożliwiając przedostanie się ich do jednostki napędowej.

Osady przeszkadzają w tworzeniu prawidłowych proporcji paliwa i powietrza, a ECU musi przygotować wzbogaconą lub zubożoną mieszankę, co pogarsza dynamiczną reakcję. Usterka taka może objawiać się w postaci pływających obrotów, ponieważ dławik nie ma możliwości ustawienia się w odpowiedniej pozycji, a silnik się zacina i nie utrzymuje obrotów jałowych.

Jak mogę go samodzielnie wyczyścić?
Dławik można samodzielnie wyczyścić w prawie wszystkich silnikach wyprodukowanych między 1990 a 2000 rokiem. W nowoczesnym samochodzie nie ma możliwości zbliżenia się do zaworu, a jeśli podejrzewasz, że jest zabrudzony, będziesz musiał udać się do stacji obsługi.

W starszych silnikach położenie przepustnicy reguluje przewód prowadzący do silnika od pedału, dlatego łatwo jest zdemontować konstrukcję i wyczyścić przepustnicę. Należy pamiętać, że jeśli samochód wyposażony jest w dławik elektroniczny, to po wyczyszczeniu zawór musi być skalibrowany za pomocą specjalnego sprzętu, dlatego konieczna jest pomoc specjalisty.

Aby wyczyścić dławik, należy wyjąć filtr powietrza, a za nim dławik, który znajduje się w pozycji poziomej lub pionowej. Do usuwania zabrudzeń warto użyć specjalnego płynu, który służy do czyszczenia gaźników. Spryskaj nim dławik, odczekaj 15 sekund, a następnie delikatnie go wytrzyj.

Dławik powinien być również wyczyszczony od wewnątrz. W tym celu należy wziąć szmatkę, zamoczyć ją w płynie, ostrożnie podnieść dławik i przetrzeć wnętrze dławika. Następnie należy odczekać kilka minut, przetrzeć klapkę suchą szmatką i odłożyć ją na miejsce.

Na zakończenie warto pamiętać, że brud na dławiku powoduje problemy z pracą na biegu jałowym i utratę mocy silnika. Nie jest zbyt trudny do czyszczenia, jest szybki i łatwy do zrobienia.

 

Przeczytaj więcej na: http://autokosmetykaopinie.pl

Redakcja

cardetailing.edu.pl

Świat motoryzacyjny w pigułce.

Profesjonalne porady i recenzje związane z kosmetykami i pielęgnacją samochodu.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

kontakt@cardetailing.edu.pl