Mikrofibry samochodowe - jakie wybrać i dlaczego są tak ważne?

Mikrofibry samochodowe - jakie wybrać i dlaczego są tak ważne?

Dziś chcę poruszyć bardzo ważne pytanie. Dlaczego mikrofibry samochodowe są tak ważne w życiu detailerów? Ponieważ używamy ich na każdym etapie pracy i na każdej powierzchni. Nie ma znaczenia czy nakładamy wosk lub powłokę, polerujemy lakier, czy czyścimy skórę.

Dziś chcę poruszyć bardzo ważne pytanie. Dlaczego mikrofibry samochodowe są tak ważne w życiu detailerów? Ponieważ używamy ich na każdym etapie pracy i na każdej powierzchni. Nie ma znaczenia czy polerujemy lakier, czyścimy skórę czy nakładamy wosk lub powłokę. Możemy "odświeżyć" stan pojazdu lub dokonać pełnej korekty łącznie z zabezpieczeniem i czyszczeniem wnętrza. Mikrowłókna są zawsze potrzebne. Tu pojawiają się dwa problemy: Które wybrać i jak o nie dbać, aby nie stały się jednorazowe.

Jakiego ręcznika używać do suszenia samochodu?

Studio detailingowe powinno być pokryte mikrofibrami, tak jak pączek masłem. Nikt nie będzie używał tych samych mikrowłókien do mycia szyb i felg, ani do nakładania wosku na plastiki. Na co należy zwracać uwagę? Jest wiele rzeczy, na które należy zwrócić uwagę i nie wymieniłem ich w kolejności, w jakiej się pojawiają. Pierwszą z nich jest gramatura. Spotkałam się też z określeniami grubość, puszystość i stwierdzeniem "potrzebuję ekstra puszystości":D). Zaczynamy od 240 GSM (gramów/metr kwadratowy), a kończymy na 1600 GSM. Włókna z tego przedziału, czyli 250 GSM do 350 GSM, możesz spokojnie używać do czyszczenia wstępnego, czyszczenia wnętrza, czy wstępnej pracy z felgami. Do takich zadań preferuję gęstsze włókna.

Jaki rodzaj mikrofibry jest najlepszy do wosku?

Do szybkich detailerów, sealantów i powłok najlepiej sprawdzają się włókna o grubości od 500 GSM do 650 GSM. Ściereczki w okolicach 1000 GSM są dobre do szlifowania końcowego, aby wydobyć woski lub powłoki. Są one rzadko używane. Mikrofibra samochodowa może być używana do docierania wosku. Może ona z łatwością osiągnąć nawet 600 GSM, jeśli zajmuje się nią wykwalifikowany detailer.

Skład to druga kwestia. Ponieważ nie ma takiej potrzeby, nie będę wchodził w szczegóły. Najlepsza mieszanka to 70% poliestru i 30% poliamidu. Bardzo wysokie recenzje zbierają też szmaty wykonane z koreańskiej mikrofibry.

Mikrofibra samochodowa

Czy mikrofibra jest w stanie porysować lakier?

Jakie są inne rzeczy, na które warto zwrócić uwagę? Mikrofibra samochodowa nie powinna mieć krawędzi i powinna być wycinana laserowo. Jeśli logo jest wytłoczone lub wytłaczane, powinno być tak zrobione (jak w przypadku Work Stuff i Liquid Elements). Jest to ważne, ponieważ obszycia i hafty mogą porysować polerowaną powierzchnię. Należy również usunąć wszelkie tagi przymocowane do włókna.

Mikrofibra do docierania wosku

Kolejną ważną kwestią jest struktura. Pod tym względem możemy wyróżnić cztery rodzaje tkanin. Najbardziej znana jest standardowa mikrofibra do samochodu. Kolejnym dostępnym splotem jest skręcona pętla lub skręcona sterta, która jest wykorzystywana do ręczników suszących. Znana jest z dużej chłonności i szybszego czasu schnięcia. Te mikrowłókna to ostatni rodzaj zamszu z mikrofibry. Wyglądają prawie jak ściereczki do czyszczenia okularów. Są delikatne i stosuje się je tylko do powłok.

Pranie mikrofibry

Co zrobić, aby Twoja "szmatka" nie stała się jednorazową, ulotną przygodą? Warto ją wyprać przed użyciem. Jak prać ściereczki z mikrofibry? Można to zrobić ręcznie lub w pralce/suszarce. Ważne jest, aby używać odpowiednich narzędzi. Najlepszy jest płyn dedykowany do prania mikrofibry. Dzięki temu można zachować właściwości ściereczek przez długi czas. Nie należy prać ściereczek w temperaturze powyżej 30-40 stopni Celsjusza. Nie należy ich również wirować. I wreszcie, co nie mniej ważne, nie używaj żadnych płynów do zmiękczania tkanin ani płynnych środków do płukania! Środki te są prawdziwą śmiercią dla mikrofibry.

Teraz, kiedy już wiecie wszystko o ściereczkach z mikrofibry mam nadzieję, że nie będę musiała Wam tego tłumaczyć po raz kolejny. Warto wydać te kilkanaście złotych i nie moczyć wosku starą koszulką. Kończymy w pozytywnym tonie.

Redakcja

cardetailing.edu.pl

Świat motoryzacyjny w pigułce.

Profesjonalne porady i recenzje związane z kosmetykami i pielęgnacją samochodu.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

kontakt@cardetailing.edu.pl