Ujawnienie rzeczywistych danych dotyczących zużycia paliwa

Ujawnienie rzeczywistych danych dotyczących zużycia paliwa

Różnica między MPG reklamowane i na drodze jest teraz w najszerszym punkcie kiedykolwiek, z tylko jeden na 10 samochodów udaje się trafić ich oficjalnych danych gospodarki paliwowej, zgodnie z nowymi roszczeniami.

Portal motoryzacyjny przeanalizował 118,000 raportów Real MPG, złożonych przez brytyjskich kierowców i stwierdził, że przeciętny samochód zużywa teraz o 24% więcej paliwa niż powinien.

BMW X5 jest najgorzej radzącym sobie samochodem w Wielkiej Brytanii pod względem Real MPG, osiągając 66,9% reklamowanego zużycia paliwa, a następnie Land Rover Discovery Sport i Audi A4 z odpowiednio 67,5% i 68,3%.

Na przeciwległym końcu skali znajduje się najnowsza Mazda MX-5, która osiągnęła najlepszy wynik Real MPG w Wielkiej Brytanii, uzyskując średnią 101,5%.

Serwis Real MPG został uruchomiony w 2011 roku po tym, jak HonestJohn.co.uk otrzymał tysiące skarg od czytelników, że ich samochody nie mogą się równać z "oficjalnymi" danymi EC dotyczącymi zużycia paliwa.

Real MPG zaprasza kierowców do zgłaszania, ile mil ich samochody faktycznie przejeżdżają na galonie, obejmując wszystkie główne marki i modele.

W przeciwieństwie do oficjalnych (testowanych laboratoryjnie) danych dotyczących zużycia paliwa, Real MPG podaje rzeczywiste dane porównawcze i pozwala właścicielom i nabywcom samochodów zobaczyć, ile paliwa na drodze naprawdę zużywa dany pojazd.

paliwo

Jednym z powodów, dla których nowe samochody osiągają coraz gorsze wyniki, jest fakt, że od 2015 r. producenci samochodów są karani grzywną, jeśli średnia emisja CO2 ich samochodów przekracza 130g/km według testów laboratoryjnych MPG i CO2. Aby uniknąć grzywien, pojazdy są coraz częściej optymalizowane pod kątem testów laboratoryjnych kosztem rzeczywistości.

Od września 2017 r. obecny test NEDC (New European Driving Cycle) dla nowych samochodów zostanie zastąpiony przez Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP). Jednak, choć WLTP powinna bardziej odzwierciedlać rzeczywiste warunki jazdy i obejmować dłuższe dystanse i wyższe prędkości, nadal będzie oparta na badaniach laboratoryjnych.

"Real MPG wykazało, że dla większości kierowców reklamowane dane dotyczące zużycia paliwa są po prostu zbyt piękne, aby mogły być prawdziwe" - wyjaśnia Daniel Powell, redaktor naczelny Honest John.

"W rezultacie wielu kierowców ma coraz większe trudności ze zrozumieniem, ile paliwa zużyje samochód lub jak bardzo będzie zanieczyszczał środowisko.

"Z zadowoleniem przyjmujemy wprowadzenie nowej Światowej Zharmonizowanej Procedury Testowej dla Pojazdów Lekkich (WLTP), ale dopiero okaże się, czy ten nowy test oparty na badaniach laboratoryjnych dostarczy realistycznych danych, o które wołała opinia publiczna - wyraźnie potrzebna jest zmiana w sposobie pomiaru MPG, ponieważ rzeczywiste dane nie odzwierciedlają danych z laboratoriów".

Top 10 najgorszych samochodów pod względem rozbieżności między deklarowaną a rzeczywistą oszczędnością paliwa MPG:

Top 10 najlepszych samochodów pod względem rozbieżności między deklarowaną a rzeczywistą oszczędnością paliwa MPG:

 

Redakcja

cardetailing.edu.pl

Świat motoryzacyjny w pigułce.

Profesjonalne porady i recenzje związane z kosmetykami i pielęgnacją samochodu.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

kontakt@cardetailing.edu.pl