Bezpieczne mycie silnika

Bezpieczne mycie silnika

Mycie silnika to czynność, na którą decydują się zazwyczaj ludzie dbający przesadnie o swoje pojazdy, ale raz na jakiś czas każdy może sięga to zabrać. Trzeba jednak wiedzieć, że nie jest to zadanie ani specjalnie łatwe, ani w pełni bezpieczne. Trzeba sięga to zabrać w określony sposób postępując zgodnie z wytycznymi.

Wszystko tutaj tylko wydaje się łatwe i opis też jest teoretycznie prosty, ponieważ odnosi się głównie od nanoszenia odpowiednich preparatów w odpowiednie miejsce, po czym szorujemy, płuczemy i gotowe. Potem jednak potrafi się okazać, że silnik nie odpala.

Do naszej pracy będzie nam potrzebny preparat do mycia silników, myjka wysokociśnieniowa, bezpieczne miejsce do pracy, rękawiczki i gąbka.

I. Na początku stawiamy auto w miejscu bezpiecznym dla środowiska

Z silnika będziemy zmywać substancje, które są dla natury bardzo szkodliwe, więc bynajmniej nie można tego robić na polanie w lesie. Najlepsze do tego celu są myjnie samoobsługowe, gdzie można spokojnie rozstawić się nad kanałem bezpiecznie odprowadzającym wszystkie płyny.

II. Naszą pracę możemy rozpocząć dopiero w momencie, kiedy silnik jest całkowicie zimny

Jeśli robimy to po dłuższym postoju, ot wszystko w porządku, a jeśli dojechaliśmy na miejsce mycia, trzeba poczekać, aż silnik będzie można spokojnie dotknąć. Jeśli tego nie zrobimy, szok termiczny odkształci metal i może nawet doprowadzić do pęknięcia głowicy.

III. Wszystkie preparaty do mycia silnika mogą być nakładane dopiero wtedy, kiedy będziemy mieli absolutną pewność, że silnik jest całkowicie zimny

One nie uszkodzą silnika, ale mogą uszkodzić nas, bo pod wysoką temperaturą wytwarzają niebezpieczne opary.

Jak umyć silnik?

IV. Myjka ciśnieniowa jest przydatna do mycia niektórych elementów komory silnika, ale nie do samego silnika

Silnik to nie tylko stal. Posiada wiele delikatnych elementów i połączeń, które silnym strumieniem wody mogłyby zostać uszkodzone. Co więcej, można przenieść zanieczyszczenia w okolice paska klinowego, paska rozrządu lub do wału korbowego, co prowadziłoby do bardzo kosztownych awarii.

V. Instalacja zapłonowa musi być przez nas czyszczona bardzo delikatnie

Jej zamoczenie powoduje, że odpalenie samochodu będzie trudne, nawet jak już wyschnie. Jeśli mamy samochód z przewodami zapłonowymi dostępnymi z zewnątrz, należy je odłączyć i umyć osobno, po czym na koniec podłączyć z powrotem.

VI. Silnik powinien zostać umyty w całości ręcznie

W ten sposób będziemy mieli pewność, że działamy odpowiednio delikatnie, wszystkie elementy są wystarczająco zimne, a nasze działania są dokładne. Do mycia przystępujemy poprzez nałożenie przygotowanych preparatów czyszczących na całą powierzchnię silnika.

Następnie z wykorzystaniem przygotowanych ścierek i gąbek szorujemy wszystkie elementy silnika i szczególną uwagę przykładamy do elementów delikatnych, które muszą zostać oczyszczone bez oderwania lub poluzowania czegokolwiek. Kiedy już będziemy mieli pewność, że wszystkie czynniki szkodliwe zostały usunięte, możemy przejść do spłukiwania i wreszcie wykorzystać myjkę ciśnieniową. Siła strumienia wody powinna być odpowiednia do spłukiwania, nie do czyszczenia. Równie dobrze można skorzystać po prostu z wiadra z wodą.

VII. mycie skończone, ale jeszcze nie można odjechać

Po zakończeniu czyszczenia trzeba odczekać, aż silnik wyschnie. Można wykorzystać ten czas na sprawdzenie, czy na pewno niczego nie uszkodziliśmy. Wspomniany wcześniej kompresor może przez nas zostać użyty do szybszego wysuszenia silnika, jeśli zaraz po myciu musimy ruszać w trasę.

Redakcja

cardetailing.edu.pl

Świat motoryzacyjny w pigułce.

Profesjonalne porady i recenzje związane z kosmetykami i pielęgnacją samochodu.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

kontakt@cardetailing.edu.pl