Dlaczego wycieka płyn niezamarzający?

Dlaczego wycieka płyn niezamarzający?

Dlaczego wycieka płyn niezamarzający

Wyciek płynu niezamarzającego ze zbiornika wyrównawczego to problem, z którym prędzej czy później boryka się każdy kierowca. Jednocześnie może nie być żadnych wycieków, a poziom płynu zapobiegającego zamarzaniu spada. Przyczyn jest kilka i przy zachowaniu odpowiedniej ostrożności można samemu wykryć wadę.

Dlaczego warto stosować płyn niezamarzający?

Antifreeze, rozcieńczalnik i chłodziwa są różne nazwy dla płynnego roztworu używanego do dodawania do systemu chłodzenia silnika. Jest odporny na mróz i wytrzymuje zamarzanie. Jest to niezbędne, aby zapobiec zamarzaniu silnika samochodu w mroźnych warunkach i odprowadzić nadmiar ciepła z silnika. Zapewnia to optymalne funkcjonowanie samochodu.

Oznaki wycieku płynu zapobiegającego zamarzaniu

Możliwe jest wykrycie wycieku płynu niezamarzającego z powiększonego zbiornika, ale sytuacja staje się bardziej skomplikowana, jeśli nie ma żadnych wycieków. Dlatego tak ważne jest, aby znać pierwsze oznaki wycieku płynu niezamarzającego ze zbiornika samochodu. Wśród nich są następujące:

  • Przerwy w pracy urządzenia grzewczego. Możliwe jest stosowanie zimnego powietrza zamiast ciepłego;
  • Mokra podłoga w przedziale pasażerskim. Przyczyną nie jest woda, ale coś bardziej oleistego;
  • Zmiana konsystencji oleju silnikowego, obecność pęcherzyków powietrza;
  • Zapach płynu niezamarzającego w samochodzie. Ma słodki zapach;
  • Lekki dym z tłumika;
  • Zwiększone zużycie oleju;
  • Oznaka przegrzania silnika na desce rozdzielczej pojazdu;
  • Zużycie tłoków;
  • Zmniejszony poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym;
  • Wycieki pod maską lub pod pojazdem w pozycji stojącej;
  • Nieprawidłowe działanie wskazówki termometru na desce rozdzielczej;
  • Regularne przegrzewanie się pojazdu;
  • Para z samochodowego zbiornika wyrównawczego po otwarciu korka.

Istnieją przypadki, gdy kilka znaków pojawiają się w tym samym czasie, co będzie wskazywać na długotrwałe nieprawidłowe działanie samochodu i konieczność naprawy układu chłodzenia.

Przyczyny spływania płynu niezamarzającego

Gwałtowny spadek ilości płynu niezamarzającego w zbiorniku wyrównawczym samochodu jest sygnałem, którego nie wolno ignorować. W przeciwnym razie może to spowodować dodatkowe uszkodzenia i konieczność naprawy innych części samochodu. Obecność przelewu znacznie ułatwi zadanie właścicielowi samochodu. Na początku zaleca się zdiagnozowanie całego układu chłodzenia pojazdu. Jeśli nie ma wycieków, a płynu niezamarzającego w zbiorniku wyrównawczym ubywa, zadanie staje się znacznie trudniejsze i trudniej zauważyć usterkę. Dlatego tak ważne jest, aby znać wszystkie przyczyny wycieku płynu niezamarzającego ze zbiornika i starać się ich unikać.

Główne przyczyny to:

  • Uszkodzenie korka zbiornika wyrównawczego. Czasami z powodu bardzo małych rozmiarów są one niewidoczne;
  • Wadliwe uszczelnienie pompy. Z pompy wodnej wycieka płyn niezamarzający;
  • Pęknięcie uszczelki głowicy cylindra. W takim przypadku płyn niezamarzający przedostaje się do oleju silnikowego, powodując powstawanie pęcherzyków w oleju i biały dym wydobywający się z tłumika;
  • Pęknięcia w grzejniku. Spowoduje to wyciek z chłodnicy;
  • Zużycie uszczelki. W tym przypadku płyn niezamarzający przepływa pod termostatem;
  • Część układu chłodzenia jest uszkodzona, a mianowicie węże są zużyte.

W zimie, przy niskich temperaturach, możliwy jest nieznaczny wzrost zużycia płynu zapobiegającego zamarzaniu, który często jest mylony z wadliwym układem chłodzenia. Warto zwrócić na to uwagę i upewnić się, że wszystko działa sprawnie.

23.03.2021, 37 wyświetleń.

Redakcja

cardetailing.edu.pl

Świat motoryzacyjny w pigułce.

Profesjonalne porady i recenzje związane z kosmetykami i pielęgnacją samochodu.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

kontakt@cardetailing.edu.pl