Ford Ranger Raptor podbija i tnie każdy teren

Ford Ranger Raptor podbija i tnie każdy teren

 

Ford Ranger jest jednym z najbardziej wyróżniających się pick-upów na drogach, zarówno z punktu widzenia prowadzenia, jak i użyteczności. Jest tak bliski SUV-owi, jak nigdy dotąd, a mimo to jest bezsprzecznie trudniejszym wyborem. Ale nigdy nie był bestią. Aż do teraz, kiedy wprowadzono model Raptor.

W modelu Raptor Ford umieścił pod maską 2,0-litrowy silnik bi-turbo TDCi o mocy 210 KM i 369 funtów momentu obrotowego, a moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów najnowszej generacji.

Rezultatem jest muskularne pchnięcie i moment obrotowy, który wciska w fotel, gdy się go trochę poda. Oficjalne dane dotyczące osiągów są właściwie nieimponujące (0-62 mph w 10,5 sekundy i elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosząca zaledwie 106 mph), ale jak to zwykle bywa, mówią one tylko połowę historii. Raptor to coś więcej niż tylko liczby.

Zacznijmy od fundamentów. Podwozie zostało wzbogacone o wzmocnione elementy, a tylne resory piórowe zastąpiono cewkami. Zastosowano wewnętrzne amortyzatory typu bypass firmy Fox - o 30% większym skoku w stosunku do standardowych amortyzatorów Rangera - z łącznikami Watts, które stabilizują ruch zawieszenia na koleinach. Na tylnej osi zastosowano hamulce tarczowe, a przednie zaciski mają o 20% większe tłoki.

Ponadto Raptor posiada podwójne przednie haki holownicze o wytrzymałości do 4635 kg, podwójne tylne haki holownicze o wytrzymałości do 3863 kg, zintegrowany tylny hak holowniczy o wytrzymałości do 2500 kg, kompozytowe przednie błotniki, które lepiej znoszą latające odłamki i wahacze z kutego aluminium, które zastępują wahacze stalowe w modelach standardowych, zwiększając ich wytrzymałość.

Po połączeniu tych czynników otrzymujemy najbardziej hardcorowego produkcyjnego Rangera, jaki kiedykolwiek powstał. I działają - Ford dostroił je tak, aby zapewniały "szybkie osiągi w terenie", a nowy tryb "Baja" wyłącza system kontroli stabilności i dostosowuje kontrolę trakcji do szybkiej jazdy w terenie. System TCS można również całkowicie wyłączyć, co pozwala na odrobinę zabawy na boki.

I o to właśnie chodzi w Raptorze - o zabawę. Bo pomimo swojej ogromnej masy, muskularnych proporcji i bestialskiej prezencji, jest nią.

Jest również zgodny z przepisami. Poprawki w zawieszeniu pozwoliły stworzyć prawdziwą broń terenową, dzięki której Raptor pokonuje wyboje i nierówności, które w standardowym modelu byłyby wstrząsające. W pozytywny sposób zachęca do eksploracji i pokonywania trudnych tras.

Wygląda też nieźle, prawda? Wygląda jak własny, odrębny model, a nie jak specjalna część z kosza na części, którą z pewnością nie jest. Rozstaw kół jest szerszy niż standardowy, więc Ford wyposażył Raptora w poszerzone nadkola. Wysokość nadwozia jest wyższa niż standardowa, więc Ford wyposażył Raptora w 17-calowe koła na 33-calowych oponach BF Goodrich.

Wszystko zostało przemyślane. Wszystko jest funkcjonalne. I naprawdę robi wrażenie, stojąc wyższy i szerszy niż większość innych pick-upów z przeszywającymi reflektorami LED i masywną przednią listwą ochronną.

Jest to pick-up, którego możesz zabrać w najbardziej nieprzyjazne środowisko na naszej planecie z pewnością siebie, a na szkolną wycieczkę w komfortowych warunkach. W swoim dążeniu do stworzenia hardkorowego speedstera, Ford w rzeczywistości stworzył swojego najlepszego wszechstronnego pick-upa.

Więcej na: http://autokosmetykaopinie.pl

Redakcja

cardetailing.edu.pl

Świat motoryzacyjny w pigułce.

Profesjonalne porady i recenzje związane z kosmetykami i pielęgnacją samochodu.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

kontakt@cardetailing.edu.pl